Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.12.2006 15:37 - Мише, за да отстояваш позиции, първо трябва да ги имаш...
Автор: mu6moroni Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3316 Коментари: 13 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Просто влезе, каза го и пак излезе.Не знам дали защото последната дума в спора трябваше да е неговата, или пък защото плачех и не знаеше какво да каже, а може и заради нещо, което никога няма да разгадая. Каза го и все едно ме пусна през балкона... изстинах просто. 
Винаги съм имала позиции - понякога не добре обмислени, понякога мнение създадено по интуиция, но винаги съм имала гледна точка - моя, собствена, лична, неприкосновена. 
Често ги споделям.  Обичам да обсъждам моята и чуждите, отворена съм към другостта и си мисля, че ми дава поле да се развивам, аспекти върху които да помисля или такива, които до сега не съм забелязвала.
Понякога се опитвам да я наложа. Струва ми се, че моята е по-справедлива, по-вярна, изобщо по-... и затова, но не на всяка цена.
Никога в тази връзка не съм срещала уважение на мнението, когато то е различно или подкрепа на позицията, която съм заела. Обикновено или не се изслушва, защото "миличка, сега ако ще ми продължаваш в същия дух по -добре замълчи" и "ето, какъв е смисъла да говоря и споделям - ти просто никога не си ме разбирала"... все неща в тоя дух. 
Само че как да обясня, че несъгласието не означава  неразбиране, а тъкмо напротив - разбиране, и ясното съзнание че просто не съгласен. А в нашия случай - сложно не си съгласен. Аз уважавам хората с мнение, а тези с различно аргументирано - още повече. И не смятам че е възможно на някой в който и да е момент да му е все тая. Всеки си има позиция, коя горе, коя долу, накой с по-важна, друг -не, важното е всички да си я отстояват.
Та и аз така се опитвам, и си мисля че трябва. И каквото и да става не мога да си мълча през цялото време все едно нищо не се случва, да се преструвам, че ми е безразлично, когато всъщност не ми е, да искам и да имам да кажа нещо, а да не мога.... 
Вярвам в компромисите, но на такава цена.... poisoned with compromices...не мисля, че е оправдано



Тагове:   Мише,   отстояваш,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. deseo - дам дам
05.12.2006 16:11
мда и аз смятам, че компромиси е хубаво да има но не и постоянно и на всяка цена. оставай себе си преди всичко:)
цитирай
2. gre6nica - мисля че...
05.12.2006 17:06
за да накараш един човек да те изслуша и да размисли над своята и неговата позиция трябва първо да кажеш , че и той е донякъде прав, и после да изложиш своето мнение. Това е в основата на един плодотворен спор. Тактиката и тона на говорене също са мн важни. Преди всичко спокоен глас, без натрапчивост, без повишаване на глас. Второ трябва да се изслуша тезата на другия докрай и докато слушаш набелязваш къде не си съгласна и после му казваш всичко. И не започвай с "Не е така" или "Не съм съгласна". Щом кажеш нещо такова човекът инстинктивно приема защитна позиция и не е склонен да те изслуша адекватно и с готовност. Друго много важно нещо, може би най-важното в цялата ситуация - трябва да знаеш какъв човек имаш срещу себе си. Не всички хора са готови да те изслушат, пък камо ли да те разберат. , каквото и да правиш. В случая не си виновна ти. Такива хора просто не са узрели достатъчно, за да осъзнаят че има и други, дори може би по-правилни мнения от техните. Критиката за тях е обида. Жалко наистина... Може би повечето неща, които написах, ги знаеш, но наистина ако има нещо което трябва да се научи човек е да знае кога да говори и кога да мълчи. Който има очи, ще те види, който има уши, ще те чуе. Не насилвай нещата преди всичко.
цитирай
3. gre6nica - иии още не що :))
05.12.2006 17:14
баща ми винаги е казвал да търся вината в себе си. трябваше ми време да го осъзная. С времето се научих, че не всички хора искат да се променят, че не всички хора търсят отговора на върпоса си, а просто предпочитат да продължават да се оплакват от несправедливостта, от живота, обвинявайки даже и Господ. Така че ако си попаднала на такъв човек, няма смисъл да се затормозяваш и да се чудиш защо не те изслушва този човек. Накрая ти пожелавам да не си го слагаш на сърцето това. Знам, че ти пука, и винаги ще е така, но недей да съдиш другия в никакъв случай. Обсъждай своята и на другите позиция, търси правилните отговори, но не очаквай че и другите искат да ги чуят. Изчаквай подходящия момент. :) Мисля че това вече трябва да е края на това есе дето написах. :)
цитирай
4. mu6moroni - така изглежда, че
05.12.2006 17:24
всичко е лесно, прекрасно и безпроблемно. Когато обаче се предполага, че с този човек може да си споделяш живота от тук нататък и ще имаш много време за подходящия момент, но пък ако той не дойде скоро няма да има смисъл... е те тогава не можеш да не си го сложиш - на сърцето де:)
Та в този ред на мисли, смятам че е по-добре да стигнем до разбиране някакво, всеки с по една мъничка крачица в страни, за да се достигнем и да можем пак така - рамо до рамо ... Знам, че звучи наивно, май и така е, но как ми се иска!
цитирай
5. strianakiev - Никой не иска да се променя..
07.12.2006 11:03
На практика обаче е възможно само едно нещо...да променяме само себе си...А защо ли искаме само другите да се променят, но ние ...никога?
цитирай
6. mu6moroni - напротив,
07.12.2006 13:20
аз се променям и това ми харесва. Въпрос на мотивация, желание и възможност за избор:)
цитирай
7. анонимен - Браво...един човек желае да се промени..
07.12.2006 14:43
Но дали успява..как да проверим..нима вече не мислите за хубави обувки...момчета..коли..бляскави тоалети..и т.н. И ако е така какво Ви кара да сте жива...от какво се мотивирате...от Достоевски или Екзюпери..или Яворов..или Йордан Йовков..не ми се вярва..или сте ресхили да се покалугерите...Да чуем Вашия опит.
цитирай
8. outfaced - абе още ли се опитваш ...
07.12.2006 23:41
нали уж се отказа.

Подкрепям gre6nica ... безмислено е да спориш с такива хора. Да замълчиш е по правилно май.
Ама айде да не давами аз много акъл.
цитирай
9. mu6moroni - до анонимния - когато имаш
08.12.2006 12:02
всички тези неща и вече не се впечатляваш от лъскави опаковки нещата изглеждат по-различно.Достоевски и Йовков не са ми любими, но вярвам, че сред хиляди рози има само една, която наистина си заслужава да видиш.Със сърцето.
А опита , той е повече от скромен.
outfaced, от "акъл" винаги има нужда, то като с мненията, а за тях си прочел вече. Още се опитвам, казах веднъж, че не умея да губя, може би затова:)
цитирай
10. outfaced - ами тогава ти е грешна гледната точка
09.12.2006 11:44
защо го приемаш като загуба? Може да е предизвикателство да спасяваш неспасяеми неща, ама все пак ... да можеш и да имаш сили да кажеш "край" понякога си е истинската победа.
цитирай
11. анонимен - И аз вярвам, че в света има много рози...
09.12.2006 18:44
Но съдбата ми е да сегрижа само за една..Без нея живота ми си губи смисъла..
цитирай
12. strianakiev - Ако си опитомен от някого...
09.12.2006 18:47
Или те е опитомил някой...Вие сте отговорни един към друг..Двама души се обичат, когато гледат в една посока..а не гогато се гледат в очите..
цитирай
13. mu6moroni - outfaced, защото е загуба.
11.12.2006 11:21
В тази ситуация победители няма, а и не сме на състезание.
Опитомяването, отговорността и посоката - напълно съгласна.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mu6moroni
Категория: Лични дневници
Прочетен: 68106
Постинги: 24
Коментари: 63
Гласове: 128
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930